بررسی کمک ۳۳ میلیارد دالری به اوکراین توسط کانگرس امریکا

0
47

تلویزیون باغی: قانونگذاران امریکایی امروز ۱۰ می (۲۰ ثور) به لایحهٔ کمک‌های بیشتر نظامی و بشری حد اقل ۳۳ میلیارد دالری به اوکراین، رای خواهند داد.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده پیش از این رای گیری که در مجلس نمایندگان کانگرس صورت خواهد گرفت، گفت که ادارهٔ او تقریباً از تمامی صلاحیت‌هایش برای فرستادن تسلیحات و سایر تجهیزات نظامی از ذخایر وزارت دفاع استفاده کرده است.

لوید آستن، وزیر دفاع و انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده نیز در نامهٔ به قانونگذاران امریکایی خواسته اند تا پیش از تاریخ ۱۹ می در این خصوص اقدام کنند.

مچ مکانل، رهبر اقلیت در مجلس سنا کانگرس روز گذشته گفت در حالی که اقدامات جدید زیر بررسی است و ممکن تا حدی تغییر کند، او بر تصویب فوری این لایحه تمرکز دارد.

رییس جمهور بایدن روز گذشته یک قانون جدید را امضا کرد که بر اساس آن به او صلاحیت داده می‌شود که زیر یک برنامهٔ که پس از جنگ جهانی دوم ایجاد شده بود، روند فرستادن تجهیزات نظامی و سایر اکمالات به اوکراین را سرعت ببخشد.

بر اساس این برنامه با کشورهای اروپایی در مبارزه با آلمان نازی کمک صورت گرفته بود.

این در حالی است که با وجود اختلافات حزبی، اعضای کانگرس ماه گذشته قانونی را که بر اساس آن با حکومت کیف در جنگ با روسیه کمک صورت می‌گیرد، تصویب کرد.

اوکراین نخستین محمولهٔ کمک‌های نظامی امریکا را دریافت کرد

Leave a reply