جبههٔ مقاومت از تشدید درگیری‌ها در اندراب خبر داده است

0
56

تلویزیون باغی: جبهۀ مقامت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود از آغاز درگیری‌ها در بخش‌های درۀ اندراب ولایت بغلان خبر داده و می‌گوید که در حال حاضر، نبرد شدید میان دو طرف جریان دارد.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی این جبهه روز یکشنبه هشتم می (۱۸ ثور) به صدای امریکا گفت این درگیری‌ها دیشب در منطقه “قاسان” و “پل‌حصار” آغاز شده و تا کنون ادامه دارد.

آقای احمدی مدعی شد که تلفات زیادی به طالبان وارد شده، اما شمار دقیق آن به دلیل “قطع خدمات مخابراتی” در این ساحات روشن نیست.

او همچنین دربارۀ وارد شدن تلفات به نیروهای آنان معلومات نداد.

مقام‌های محلی طالبان جنگ در درۀ اندراب ولایت بغلان را تایید کرده اند، اما از دادن جزییات بیشتر در این مورد، خودداری کرده اند.

این در حالی است که روز گذشته مقام‌های طالبان در نشستی در مرکز ولایت بغلان از اعضای جبهۀ مقاومت در درۀ اندراب خواستند که از ایجاد مشکل به باشندگان این دره خودداری کنند.

آنان همچنین هشدار داده اند که با این افراد با قاطعیت برخورد خواهند کرد و جلو هرگونه فعالیت‌های آنان را در درۀ اندراب خواهند گرفت.

در روزهای اخیر نبردها در چندین ولایت به ویژه در ولایات پنجشیر، بغلان، تخار، کاپیسا و برخی ولایات دیگر میان نیروهای جبهۀ مقاومت و طالبان گزارش شده است.

درگیری‌‌ها میان نیروهای جبهۀ مقاومت و طالبان در درۀ اندراب بغلان ادامه دارد

Leave a reply