هشدار دبیر کل ناتو به روسیه از کاربرد سلاح های اتومی

0
43

تلویزیون باغی: دبیر کل ناتو به روسیه از کاربرد سلاح های اتومی در جنگ اوکرایین هشدار داد. او همزمان بر ضرورت ارسال اسلحه مدرن از جانب کشورهای غربی به اوکرایین تأکید کرد.

ینس استولتنبرگ، به روزنامه آلمانی «ولت ام زونتاگ» گفت: «پیام ما روشن است: بعد از کاربرد سلاح های اتومی، همه جوانب بازنده خواهند بود. در یک جنگ اتومی نمی‌توان پیروز شد و باید هرگز به آن اقدام نکرد؛ این امر برای روسیه هم اعتبار دارد.»

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بعد از آغاز جنگ اظهار کرده بود که او آماده است از سلاح های تاکتیکی اتومی روسیه نیز در منازعه کار گیرد.

براساس اظهارات ینس استولتنبرگ، اما ناتو هیچ نشانه ای دراین مورد ندارد که سلاح های اتومی روسیه از آغاز جنگ  در ۲۴ جنوری به این سو، در حال آماده باش قرار گرفته باشد.

افزون برآن، دبیر کل ناتو از ادامه ارسال اسلحه از جانب کشورهای غربی به اوکرایین سخن گفت: «در درازمدت اوکرایین نمی‌تواند فقط با سلاح ها از دوره اتحاد جماهیر پیشین از خود دفاع کند، بلکه باید سلاح های مدرن غرب را در اختیار داشته باشد.»

استولتنبرگ تأکید کرد: «اوکرایین به صورت مبرم به سلاح های سنگین بیشتر نیاز دارد؛ غرب باید ارسال های سلاح هایش را افزایش دهد، بیشتر تلاش کند و خود را آماده تعهدات درازمدت نماید.»

Leave a reply