نیویارک تایمز: امریکا در حمله هوایی در کابل، بجای داعش غیرنظامیان را کشته است

0
114

تلویزیون باغی: حدود دو هفته پس از حمله امریکا بر یک خانه در کابل، روزنامه نیویارک تایمز با نشر یک گزارش تحقیقی گفته است که در این حمله ۱۰ غیرنظامی کشته شده‌اند و هیچ عضو گروه داعش در آن خانه حضور نداشته است.

گزارش روزنامه نیویارک تایمز روز جمعه، نوزدهم سنبله، نشر شد. در این گزارش آمده است که در حمله هوایی امریکا که اعلام شد برای نابودی اعضای داعش در نزدیکی میدان هوایی کابل اجرا شده است، ۱۰ تن به شمول هفت کودک و زمری احمدی ۴۳ ساله که در گذشته با نهاد امریکایی کار کرده بود، کشته شده‌اند.

امریکا عصر روز یک‌شنبه، هفتم سنبله، اعلام کرد که یک موتر بمب‌گذاری شده در نزدیک میدان هوایی کابل را هدف قرار داده است که قصد حمله بر میدان هوایی کابل را داشت. در آن زمان گفته شد که این موتربمب متعلق به داعش بوده و در حمله هوایی امریکا به غیرنظامیان تلفات وارد نشده است.

در همین حال، وزارت دفاع امریکا به نیویارک تایمز گفته است که زمری احمدی با داعش برای حمله بر میدان هوایی کابل هنگام روند خروج همکاری داشته، موترش مملو از مواد انفجاری بوده و خود او تهدید جدی برای سربازان امریکایی مستقر در میدان هوایی کابل بوده است.

Leave a reply