تصویب ارسال اسلحه سنگین به اوکرایین از سوی مجلس فدرال آلمان

0
51

تلویزیون باغی: نمایندگان مجلس فدرال آلمان (بوندستاگ) به صورت رسمی ارسال «اسلحه سنگین و سیستم‌های پیچیده» به اوکرایین را تائید کردند. این بیانگر یک تغییر تاریخی در سیاست آلمان می‌باشد.

نمایندگان پارلمان فدرال آلمان به اتفاق آراء تحویل‌دهی «اسلحه سنگین و سیستم‌های پیچیده [تسلیحاتی]» به اوکرایین را در مبارزه این کشور علیه تهاجم روسیه تائید کردند.

۵۸۶ تن از نمایندگان پارلمان به این طرح رای مثبت، ۱۰۰ تن رای منفی و هفت نماینده دیگر رای ممتنع دادند.

این رای‌گیری در اتاق پایینی پارلمان آلمان (بوندستاگ) بیانگر یک تغییر تاریخی در سیاست آلمان در قبال فرستادن اسلحه به مناطق درگیر جنگ است. پیش از این حکومت این کشور هفته‌ها از فرستادن تجهیزات نظامی سنگین به اوکرایین خودداری کرده بود.

این طرح که به تصویب مجلس فدرال آلمان رسیده است، برعلاوه فرستادن سیستم‌های ضد هوایی و وسایط نقلیه زرهی، شامل فرستادن تجهیزات سنگین به اعضای ناتو در شرق اروپا نیز می‌شود.

براساس این مصوبه که حزب دموکرات مسیحی، بزرگ‌ترین حزب اپوزیسیون آلمان نیز از آن حمایت کرده است، کمک‌های نظامی باید ادامه یابد و در جاهای ممکن تقویت نیز گردد.

آلمان همچنین سربازان بیشتری را برای تقویت حضور ناتو در شرق اروپا مستقر می‌کند و سربازان روسی را ترغیب می‌کند که سلاح‌های خود را به زمین گذاشته و در آلمان یا اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی بدهند.

آلمان: ارسال سلاح سنگین به اوکرایین به معنی سهم گرفتن در جنگ نیست

Leave a reply