فابریکهٔ تولید میزایل اوکراین هدف حمله روسیه قرار گرفت

0
47

تلویزیون باغی: روسیه روز جمعه ۱۵ اپریل (۲۶ حمل)‌ گفت که قوای آن کشور یک فابریکهٔ تولید و ترمیم میزایل های بالستیک و میزایل کروز ضد کشتی را در بیرون از شهر کیف، پایتخت اوکراین،‌ مورد هدف قرار داده است.

خبرگزاری فرانس پرس گزارش داده است که حملهٔ جمعه شب به وقت اوکراین، فابریکهٔ تولید و ترمیم میزایل اوکراین را قسماََ تخریب کرده است.

بر اساس گزارش ها، یک فابریکه و یک ساختمان اداری در منطقهٔ ویزار واقع در نزدیکی میدان هوایی ژولیانی کیف، آسیب جدی دیده است.

روسیه قبل بر این اعلام کرد که قوای آن کشور با استفاده از میزایل دور برد کالیبر (Kalibr) مستقر در بحر این فابریکهٔ تولید میزایل اوکراین را هدف قرار داده است.

این حمله یک روز پس از آن صورت گرفت که قوای اوکراینی یک کشتی جنگی روسیه را در بحیرهٔ سیاه هدف قرار داد، کشتی که سپس غرق شد.

خبرگزاری فرانس پرس از قول شاهدان گفته است که فابریکهٔ تولید و ترمیم میزایل واقع در ویزار که میزایل های نپتون (Neptune) را تولید می کند، پنج بار هدف حمله قرار گرفت.

دو هفته پس از عقب نشینی قوای روسیه از نزدیکی کیف، حملات جمعه شب در پایتخت اوکراین، قویترین انفجار های بوده است که کیف شاهد آن بوده است.

۳۹ کشته و ۸۷ زخمی از اثر حملات راکتی روسیه بر یک قطار آهن در اوکراین

Leave a reply