زخمی شدن یک جنرال پاکستان در نتیجه شلیک طالبان به هلی کوپتر حامل وی

0
46

تلویزیون باغی: نیروهای طالبان در ولایت نیمروز به سوی یک هلی کوپتر نظامی پاکستان حامل یک جنرال این کشور شلیک کرده که در نتیجه آن، این جنرال زخمی شده است.

منابع محلی در ولایت نیمروز به رسانه‌ها می گویند که نیروهای طالبان پس از آن که یک هلی کوپتر نظامی پاکستان وارد حریم هوایی افغانستان شده به سوی آن شلیک کردند.

این شلیک پس از رشته درگیری هایی میان نیروهای طالبان و نظامیان پاکستان در ولسوالی چهار برجک در امتداد خط مرزی میان دو کشور بوده است.

براساس یک فایل صوتی که در اختیار رسانه ها قرار گرفته است، نیروهای طالبان در ولایت نیمروز به سوی یک هلی کوپتر نظامی پاکستانی که وارد حریم هوایی افغانستان شده بود، شلیک کرده که در نتیجه آن، یک جنرال پاکستان سوار بر هلی‌ کوپتر زخمی شده است.

در همین حال، افغانستان انترنشنال نوشته است که در این فایل صوتی یک مرد که به زبان پشتو با لهجه رایج در پاکستان صحبت می‌کند، به یک مقام طالبان حادثه را شرح می‌دهد و می‌گوید این رویداد در ولسوالی چهار برجک ولایت نیمروز در مرز با پاکستان رخ داده است.

این مرد بدون نام بردن از این جنرال پاکستان می‌افزاید: «عصر امروز جنرال صاحب در آنجا سفر می‌کرد که از قریه ذاکر بالای هلیکوپتر او شلیک شد. جنرال صاحب زخمی شد و هلیکوپتر هم تخریب شده است. حادثه بخیر گذشت.»

دولت پاکستان در صورت اجماع منطقه ای طالبان را به رسمیت می شناسد

Leave a reply