دولت پاکستان در صورت اجماع منطقه ای طالبان را به رسمیت می شناسد

0
66

تلویزیون باغی: نماینده دایمی پاکستان در سازمان ملل متحد می گوید که کشورش در صورت اجماع بین المللی و بخصوص از سوی کشورهای منطقه، طالبان را به رسمیت خواهد شناخت.

منیر اکرم نماینده پاکستان در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه (۲۶ حوت) و همزمان با رای گیری شورای امنیت برای تمدید ماموریت دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) گفت که اسلام آباد پس از اجماع بین المللی و بخصوص اجماع کشورهای منطقه، امارت اسلامی طالبان را به رسمیت خواهد شناخت.

گفتنی است گرچه همواره گمان بر این بوده که طالبان از سوی پاکستان حمایت می شود، و اسلام آباد نیز اولین دولتی بود که از جامعه جهانی خواست با طالبان وارد تعامل شوند، اما تاکنون این کشور، امارت اسلامی را به رسمیت نشناخته است.

آقای منیر اکرم گفت: «ما پس از اینکه اجماع جهانی بویژه از سوی کشورهای منطقه صورت بگیرد، طالبان را به رسمیت می شناسیم.»

وی افزود شش تن از کشورهای همسایه افغانستان ماه آینده میلادی در چین گردهم می آیند و احتمالا مسئله رسمیت یکی از موضوعات اصلی نشست آنها خواهد بود.

او گفت کشورهای چین، ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در این نشست شرکت خواهند کرد و یک هیات از طالبان نیز به این نشست دعوت شده است.

آقای اکرم علاوه کرد روسیه گرچه همسایه نزدیک افغانستان نیست اما از آنجایی که در دور قبلی این نشست اشتراک کرده بود، احتمالا در این نشست نیز حضور خواهد داشت.

Leave a reply