بیش از نیمی از نفوس افغانستان به دنبال ترک کشور هستند

0
94

تلویزیون باغی: موسسه گالوپ در تازه ترین نظرسنجی خود می گوید که علیرغم آنکه توجهات جهانی به خروج پناهجویان اوکراینی منعطف شده است، اما میلیون ها شهروند افغانستان با به قدرت رسیدن طالبان همچنان به دنبال راهی برای خروج از کشور می باشند.

براساس نظرسنجی این موسسه که در ماه های اگست و سپتامبر سال گذشته میلادی (پس از سقوط دولت اشرف غنی) صورت گرفته است، حدود ۵۳ فیصد مردم افغانستان می خواهند کشور را ترک نمایند.

این موسسه همچنین می گوید ممکن است که این رقم هم اکنون با فقر و گرسنگی گسترده در سطح کشور بسیار بیشتر از رقم ۵۳ فیصد اوایل سقوط دولت پیشین باشد.

گالوپ می افزاید تمایل برای خروج از کشور تقریبا میان تمامی اقشار جامعه افغانستان وجود دارد، اما با این حال می توان گفت که این تمایل بین مردان و بویژه میان مردانی با سطح تحصیلاتی بالاتر از ابتدایی بیشتر می باشد.

این موسسه گفته است کشورهای ترکیه، آلمان، کانادا و امریکا از جمله مقاصد پر طرفدار میان افغان هایی است که به دنبال راهی برای خروج از کشور می باشند.

براساس گزارش موسسه مذکور، بحران بشری در افغانستان در حال وخیم تر شدن است بطوریکه در برخی موارد حدود ۸۲ فیصد زنان و ۶۹ فیصد مردان توانایی خرید غذای کافی را ندارند.

Leave a reply