طالبان به جای مامورین برکنار شده در غور افراد خود را گماشته اند_ کارمندان معارف

0
65

تلویزیون باغی: شماری از کارمندان معارف ولایت غور مدعی اند که ریاست معارف طالبان حدود ۲۰ تن آنها را بدون دلیل از وظیفه برکنار کرده و افراد خود را به جای آن‌ها گماشته است. طالبان می‌گویند که تنها کارمندان «غیرحاضر» را برکنار کرده اند.

شماری از افراد برکنار شده در صحبت با دویچه؛ این عمل ریاست معارف غور را خلاف قانون دانسته و تأکید کرده‌اند که آنان بدون دلیل و جبراً از سوی مسولین معارف طالبان اخراج شده‌اند.

یکتن از این کارمندان برکنار شده معارف با نام مستعار عبدالستار گفت با وجود چند سال کارش در این ریاست، طالبان او را بدون دلیلی برکنار کرده و به جایش کسی را مقرر کرده است که به گفته او «سواد خواندن و نوشتن ندارد».

عبدالستار می‌گوید به شکایت او در ریاست معارف در این ولایت با تهدید پاسخ گفته شد: «زمانی که نزد ریاست معارف طالبان شکایت کردم، معاون تعلیم و تربیه طالبان در مقابل من ایستاد شد و گفت تو را با یک مرمی که دوازده افغانی قیمت دارد خواهم کشت و من سکوت نمودم.»

فرهمند نام مستعار کارمند دیگر ریاست معارف ولایت غور است که مدعی است از سوی اداره معارف طالبان در این ولایت از وظیفه برکنار و خانه نشین شده است.

متوقف کردن فعالیت نهادهای امدادرسان از سوی والی غور

Leave a reply