آزمایش موشک قاره‌پیما از سوی کوریای شمالی

0
64

تلویزیون باغی: منابع دولتی کوریای جنوبی می‌گویند که برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ کوریای شمالی یک موشک بالستیک قاره‌پیما را آزمایش کرده است. جاپان گفته است که این موشک جدیدتر و قدرتمندتر از موشکی است که کوریای شمالی پنج سال پیش پرتاب کرد.

این موشک قبل از فرود در دریا در منطقه ویژه اقتصادی جاپان تا ارتفاع شش هزار کیلومتری پرواز کرده بود. رئیس جمهور کوریای جنوبی گفته این آزمایش یک تهدید جدی است.

کوریای شمالی در ماه‌های اخیر چندین موشک میان‌برد را آزمایش کرده است.

کوریای شمالی هنوز در مورد آزمایش امروز خبری منتشر نکرده، اما در صورت تایید این خبر، رهبر آن کشور تصمیم قبلی خود برای تعلیق خودخواسته این نوع آزمایش‌ها را کنار گذاشته است.

آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کوریای شمالی که در اواسط دهه گذشته شدت گرفته بود با انتخاب دونالد ترامپ به بحران شدید در روابط با امریکا منجر شد و رهبران کوریای شمالی و آمریکا به یکدیگر توهین کرده و کشورهای یکدیگر را به حمله اتمی تهدید می‌کردند.

پس از ملاقات رهبران دو کشور در ماه می سال ۲۰۱۶ کوریای شمالی آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی بالستیکی خود را تا پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ متوقف کرد هرچند ملاقات‌های آن دو نتیجه مشخص دیگری در پی نداشت.

Leave a reply