بررسی آخرین تحولات در افغانستان از سوی وزیر خارجه قطر و دبیرکل سازمان ملل

0
99

تلویزیون باغی: شیخ محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی، وزیر امور خارجه قطر با آنتویو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد درباره آخرین تحولات افغانستان و مسایل منطقه‌ گفتگوی تلیفونی کردند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه قطر، این گفتگو روز گذشته (جمعه، ۱۳حوت) به صورت تلیفونی انجام شده است و در آن آخرین تحولات افغانستان مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیر امور خارجه قطر بر تمایل دوحه برای ایجاد فضای صلح، ثبات و توسعه از طریق ابتکارات میانجی‌گری وگفتگوی سازنده تاکید کرده است.

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی گفته است که قطر متعهد است که از تلاش‌های سازمان ملل از طریق ابتکاراتی برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، حمایت از تلاش‌های توسعه بین‌المللی و ترویج و تحکیم حقوق بشر، ارایه کمک‌های بشردوستانه و مشارکت در تلاش‌ها و ابتکارات جمعی نقش سازنده بازی کند.

این در حالی‌ست که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا پس از شکست در افغانستان و بیرون کشیدن نیروهای خارجی از این کشور، اعلام کرد که عملیات نظامی در این کشور به پایان رسیده است و پس از این، یک ماموریت دیپلماتیک جدید آغاز شده است.
او گفت که امریکا حضور دیپلماتیک خود را در کابل معلق کرد و عملیات دیپلماتیک خود را از کابل به دوحه در قطر منتقل کرده است.

قطر: جامعه جهانی استراتیژی روشن برای مقابله با بحران انسانی در افغانستان ندارد

Leave a reply