نخست وزیر پاکستان برای یک سفر دوروزه به مسکو می‌رود

0
49
تلویزیون باغی: نخست وزیر پاکستان به منظور دیدار با رئيس جمهور روسیه به مسکو می رود. عمران خان، درست حین اوجگیری بحران اوکرایین با پوتین دیدار می‌کند. همچنان گفته شده است که مسایل افغانستان نیز شامل برنامه گفتگو های دو جانب می باشد.

وزارت امور خارجه پاکستان ضمن انتشار یک اعلامیه به روز سه شنبه  گفته است که عمران خان نخست وزیر پاکستان همراه با یک هیئت بلندپایه برای یک سفر رسمی دو روزه فردا چهارشنبه  به روسیه خواهد رسید.

در این اعلامیه آمده است: «پاکستان و روسیه از روابط دوستانه برخوردار هستند که نشانه آن احترام متقابل، اعتماد، نزدیکی و تقارب دیدگاه ها در باره طیف وسیعی از مسایل بین المللی و منطقه ای می باشد.» اعلامیه افزوده است که پوتین و خان «مجموعه ای از روابط دوجانبه به شمول همکاری در بخش انرژی» و همچنین مسایل منطقه ای و بین المللی که نامی از آن ها برده نشده است را بررسی خواهند کرد.

این نشست در حالی برگزار می شود که متحدان غربی به دلیل ترس از جنگی که می تواند سبب تلفات عظیم، کمبود انرژی در این قاره و هرج و مرج در سراسر جهان شود، علیه پوتین همسو می شوند.

روز دوشنبه پوتین پس از به رسمیت شناختن استقلال لوهانسک  و دونتسک دستور داد که نیروهای روسیه وارد مناطق جدایی طلب شرق اوکرایین شوند.

Leave a reply