موج تحول افغاستان: حکومتی که بعد از تحول تشکیل شده است، همه‌شمول نیست

0
74

تلویزیون باغی: حزب موج تحول افغانستان به رهبری فوزیه کوفی، عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان از جامعه بین‌المللی خواسته است که زمینه‌ی یک گفت‌وگوی سازنده و معنادار سیاسی را به‌‌خاطر حل بحران افغانستان فراهم کند.

این حزب امروز (یک‌شنبه، ۳ دلو) در اعلامیه‌ای درباره‌ی نشست اسلو گفته است که این نشست درحالی برگزار می‌شود که مردم افغانستان از بحران بشری، سیاسی و نقض واضح حقوق بشری رنج می‌برند.

حزب موج تحول افزوده است که طالبان بعد از روی‌کارآمدن بر خلاف وعده‌های خود و توقعات مردم افغانستان، به سرکوب دوامدار مردم، به‌ویژه زنان ادامه داده‌اند. به‌گفته‌ی این حزب، طالبان زنان را از حق کار، تحصیل، مشارکت سیاسی و اقتصادی محروم کرده‌اند.

حزب فوزیه کوفی همچنین گفته است حکومتی که بعد از تحول تشکیل شده است، همه‌شمول نیست و خواسته‌ها و اراده‌ی مردم را بازتاب نمی‌دهد.

این جریان سیاسی با اشاره به محدودیت طالبان علیه آزادی بیان و رسانه‌ها نیز گفته است که هیچ‌کس جرأت انتقاد از وضعیت موجود را ندارد.

حزب موج تحول در ادامه گفته است که وضعیت کنونی به نفع افغانستان نیست و پیشنهاد کرده است که جامعه بین‌المللی زمینه‌ی یک گفت‌وگوی سازنده و معنادار سیاسی را برای بیرون رفت از وضعیت جاری فراهم کند.

این حزب همچنین درخواست کرده است که کمک‌های بشردوستانه بدون هیچ نوع دخالت سیاسی، برای مردم افغانستان توزیع شود.

حزب موج تحول تأکید کرده است که طالبان در برابر اعمال خود باید مسئول پنداشته شوند و جامعه جهانی به‌شمول کشورهای همسایه، در این موارد تعامل موثر داشته باشند.

این حزب در عین حال ابراز امیدواری کرده است که جامعه جهانی، کشورهای ذی‌دخل و سیاسیون افغانستان درباره‌ی تشکیل نظام برخاسته از رضایت و اراده‌ی مردم تصامیم مفید و موثری اتخاذ کنند.

حزب موج تحول گفته است که ادامه‌ی وضعیت کنونی، فقر، ناامنی، ناامیدی و مهاجرت بیشتر را دامن می‌زند و مشکلات از آنچه اکنون است، بیشتر خواهد شد.

Leave a reply