۳۲ میلیون دالر کمک نقدی به کابل رسید

0
43

تلویزیون باغی: بانک مرکزی حکومت طالبان اعلام کرده که در ادامه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان، امروز پنج‌شنبه، ۳۰‌ جدی ۳۲ میلیون دالر، پول کمکی به کابل رسیده‌است. این بانک اعلام نکرده که پول مورد اشاره از سوی کدام کشور یا سازمان به افغانستان کمک شده‌است.

این بانک در اعلامیه‌ای گفته‌است که این مقدار پول از میدان ‌هوایی کابل به بانک بین‌المللی افغانستان (AIB) منتقل شده‌است.

این در حالی ‌است که افغانستان پس از تسلط طالبان دچار فروپاشی اقتصادی و کمبود نقدینگی شده‌است.

اتحادیه اروپا به تازگی اعلام کرده که بیش از ۲۶۸ میلیون یورو در بخش صحت، معارف و معیشت به مردم افغانستان کمک می‌کند.

این اتحادیه ناوقت روز سه‌شنبه، ۲۸ جدی در اعلامیه‌ای گفت: «این پول به صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف)، سازمان جهانی غذا، سازمان جهانی صحت، کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، اداره توسعه‌ای ملل متحد و سازمان بین‌المللی مهاجرت برای مصرف در افغانستان داده می‌شود.»

اتحادیه اروپا افزوده‌است که به کمک خود به مردم افغانستان ادامه می‌دهد. به گفته این اتحادیه، با این کمک‌های مالی روی بهبود صحت مردم افغانستان، سوء تغذیه کودکان، فراهم‌کردن آب پاک آشامیدنی و آموزش به ویژه برای زنان و دختران افغان کار خواهد شد.

در این اعلامیه آمده‌است: «ما همچنین از فعالیت‎های درآمدزا، مصونیت غذایی و بازارهای محلی پشتیبانی می‌کنیم. ما برای کاهش رنج مردم و حفظ آینده آنان، به ویژه زنان و جوانان، به سرعت اقداماتی را انجام داده‌ایم.»

اتحادیه اروپا گفته‌است که بخشی از این کمک‌ در بخش صحت، معیشت مردم و معارف صرف خواهد شد. به گفته این اتحادیه، در این کمک‌های مالی برای آموزگاران افغان نیز کمک‌های اضطراری و بسته‌های مالی داده می‌شود.

اتحادیه اروپا گفته که قرار است ۱۹۴ هزار آموزگار نیز از این کمک‌ها مستفید شوند.

Leave a reply