دو نمازگزار مسلمان عالی‌ترین جایزه شجاعت زیلاند جدید را دریافت کردند

0
124

تلویزیون باغی: دو شهروند افغانی‌الاصل و پاکستانی‌الاصل نیوزیلند به دلیل مقاومت در برابر عامل حمله به مساجد شهر کرایست‌چرچ در سال ۲۰۱۹،روز پنجشنبه عالی‌ترین مدال شجاعت مدنی این کشور را به دست آوردند.

 زیلاند جدید عالی‌ترین نشان افتخار شجاعت مدنی موسوم به «صلیب نیوزیلند» را به عبدالعزیز و نعیم راشد تفویض کرد. این نشانافتخار به دلیل رشادت و مقاومت این دو تن در برابر عامل حمله تروریستی سال ۲۰۱۹ بر دو مسجد اهدا شده است.

نعیم رشید که در جریان حملۀ مهاجم مسلح کشته شد و عبدالعزیز که از این حمله جان سالم به در برد، روز چهارشنبه ۱۵ دسمبر (۲۴ قوس) به خاطر تبارز “شجاعت در جریان یک وضعیت به شدت خطرناک” مستحق دریافت مدال صلیب نیوزیلند شناخته شدند.

این حملات تروریستی و نژادپرستانه در سال ۲۰۱۹ از سوی برینتون تارانت، یکی از پیروان ایده برتری سفیدپوستان انجام شده بود.

جسیندا آردرن، نخست وزیر زیلاند جدید این مدال را عالی‌ترین نشان افتخار شجاعت مدنی و همپای مدال عسکری «صلیب ویکتوریا» توصیف کرد. این نشان در تاریخ این کشور پیش از این فقط دوبار تفویض شده است.

هشت تن دیگر نیز که در برابر فرد مهاجم از خود رشادت نشان داده بودند، مفتخر به دریافت نشان و مدال شدند.

نخست وزیر آردرن گفت که مقاومت این افراد جان های زیادی را نجات داد. او افزود: «شجاعتی که این نیوزیلندی‌ها نشان دادند،فداکارانه و خارق‌العاده بود. ما از صمیم قلب به آنها احترام می‌گذاریم و تشکر می‌کنیم

Leave a reply