طالبان: تهدیدی متوجه زنان نیست

0
118

تلویزیون باغی: طالبان اعلام کرده‌اند که هیچ تهدیدی در برابر زنان در افغانستان وجود ندارد و نیازی نیست فعالیت خانه‌های امن از سرگرفته شود. این در حالی ‌است که به تازگی سازمان عفو بین‌الملل خواستار بازگشایی خانه‌های امن برای زنان شده و گفته‌بود که پس از طالبان، زنانی که به این خانه‌ها پناه برده بودند، رها شده‌اند.

بلال کریمی؛ معاون سخنگوی حکومت طالبان گفته‌است که اکنون خانه‌ها برای زنان افغان امن است و در حکومت جدید هیچ تهدیدی متوجه زنان نمی‌باشد.

عاکف مهاجر؛ سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان هم گفته‌است که تلاش‌ها جریان دارد تا فرصت فعالیت زنان و دختران در جامعه زیر چتر وزارت امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شود.

پیش‌تر، عفو بین الملل گفته‌بود که با بسته‌شدن خانه‌های امن در افغانستان تعدادی از زنان با تهدید و خطر مرگ مواجه شده‌اند.

اگنس کالامارد؛ دبیر کل عفو بین الملل گفته‌است که زنان و دختران قربانی خشونت‌های جنسی در افغانستان به حال خودشان رها شده‌اند و مراکز حمایتی از این گروه‌ها نیز وجود ندارد.

او افزوده‌است: « طالبان درهای زندان‌ها را در سرتاسر کشور باز کردند و به این فکر نکرده اند که مجرمان رها شده که محکوم به خشونت علیه زنان و دختران هستند، می‌توانند برای این زنان خطر ایجاد کنند.»

این در حالی است که با تسلط طالبان خانه‌های امن و مراکز نگهداری از زنان آسیب‌پذیر در افغانستان بسته شده‌است.

این مراکز در دو دهه اخیر برای نگهداری از زنان آسیب‌پذیر و در معرض خطر فعال بود.

Leave a reply