جرمنی: مأموریت ما در افغانستان موفق بوده است

0
60
تلویزیون باغی: نتیجه‌گیری وزارت دفاع آلمان فدرال و ارایه ترازنامه مثبت در باره موفقیت مأموریت آلمان در افغانستان، در شماره امروز روزنامه آلمانی «نویه اسنابروکه سایتونگ» نشر شده است. حکومت آلمان فدرال در این ترازنامه، به این سؤال جناح چپ ها در پارلمان آلمان جواب مثبت داده است که آیا آموزش نیروهای امنیتی و ویژه افغانستان در ایجاد زیرساخت های دولتی و حمایت از جامعه مدنی مثبت بوده است یا خیر.

براساس این جواب، با آموزش‌های اردوی آلمان، توانایی‌ دفاعی و امنیتی اردوی افغانستان افزایش یافته است و نیز نیروهای ویژه وزارت داخله افغانستان در ماه فبروری سال ۲۰۲۱ به آمادگی کامل رسیده بود.

وزارت دفاع آلمان فدرال در این جواب توضیح داده است: «از دید حکومت آلمان فدرال، مطابق با سوالی که صورت گرفته است، فعالیت‌های ملکی حکومت آلمان در افغانستان در پیشرفت‌ها در این کشور نقش داشته اند.»

از دید جناح پارلمانی حزب چپ آلمان، این پیشرفت‌ها قابل اندازه‌گیری نیستند؛ زیرا حکومت آلمان در مورد محل فعلی نیروهای دفاعی و امنیتی آموزش دیده، هیچ اطلاعی ندارد.

نماینده پارلمان از حزب چپ های آلمان که این درخواست را ارایه کرده است، گفت: «ترازنامه-افغانستان از جانب حکومت آلمان فدرال با واقعیت مساله مأموریت اردوی آلمان در افغانستان تطابق ندارد و آن را زیبا جلوه می دهد.»

نماینده پارلمان حزب چپ آلمان تصریح کرد که به این دلیل او خواستار «بررسی واقعاً صادقانه، جدی و هدفمند در یک کمیسیون تحقیقاتی می باشد» به عوض آنکه واقعیت مساله جنگ افغانستان بازهم تحریف شود.

Leave a reply