اعلام لایحه بازگشت کمیسیون تماس با شخصیت‌ها از سوی طالبان

0
95

تلویزیون باغی: طالبان طی نشستی روز شنبه، ۳۱ ثور، لایحه ۱۵ ماده‌ای «کمیسیون تماس با شخصیت‌ها» را نشر کرده‌اند. آن‌ها به مقام‌های سیاسی و امنیتی پیشین وعده سپرده‌اند که زمینه بازگشت و «زنده‌گی عادی» را برای آنان فراهم می‌کنند.

در این لایحه آمده است که تمام شخصیت‌های نظامی و سیاسی، نماینده‌گان و کارمندان ملکی که به خطر عدم مصونیت به خارج رفته‌اند و یا هم کسانی که در داخل با طالبان مخالفت دارند، شناسایی و سپس برای بازگرداندن آنان به زنده‌گی عادی تماس گرفته می‌شود.

براساس اعلام طالبان، این کمیسیون به بازگشت‌ کننده‌گان از خارج و مخالفانی که در داخل دست از مخالفت بر‌دارند، کارت مصونیت می‌دهد.

طالبان می‌گویند که «کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان و عودت آن‌ها به کشور» در چوکات کمیسیون سیاسی این گروه ایجاد شده و تحت ریاست مولوی شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم این گروه و با عضویت شماری از مقام‌های ارشد نظامی و سیاسی طالب، فعالیت می‌کند.

این در حالی است که پیش از این طالبان با وجود اعلام عفو عمومی، شمار زیادی از مخالفانش، به‌ویژه نیروهای امنیتی حکومت پیشین را بازداشت و شکنجه کرده و به قتل رسانده‌اند.

تلاش چهره‌های سیاسی افغان در ترکیه برای اعمال فشار بر طالبان

Leave a reply