مبارزه با الشباب در سومالیا، بایدن نیرو فرستاد

0
39

تلویزیون باغی: رییس جمهور جدید سومالیا امروز ۱۷ می (۲۷ ثور) از جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده برای اعزام دوبارهٔ نیروهای امریکایی به هدف مبارزه با گروه دهشت افگن الشباب مرتبط با القاعده در شاخ افریقا ابراز امتنان کرد.

یک مقام امریکایی دیروز گفت که در حدود ۵۰۰ تن از نیروهای امریکایی در تلاش‌های مبارزه با دهشت افگنی در سومالیا دخیل خواهند بود.

این مقام امریکایی که نامی از وی گرفته نشده است گفته است که تصمیم دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا مبنی بر خروج نیروهای امریکایی از سومالیا بر خلاف مشوره‌های رهبران نظامی این کشور بود و پس از خروج این نیروها، گروه الشباب قویتر شده است.

رسانه های امریکایی نیز به نقل از یک مقام ارشد قصر سفید گزارش داده که گفته است آقای بایدن دیروز تقاضای وزارت دفاع امریکا برای فرستادن دوبارهٔ نیروهای امریکایی به سومالیا را منظور کرد.

حسن شیخ محمود که روز یک شنبه پس از انتخابات در پارلمان منحیث رییس جمهور انتخاب شد گفت که “ایالات متحده همیشه یک شریک قابل اعتماد در تلاش ما برای ثبات و مبارزه علیه دهشت افگنی بوده است”.

گروه الشباب از بیش از ده سال است که تلاش دارد حکومت مرکزی در موگادیشو را سقوط دهد. این گروه همچنان حملات مرگباری را در کینیا و یوگاندا،‌ دو کشور دیگر افریقایی راه انداز کرده است.

Leave a reply