افغان‌های ناکام شده در ارزیابی امنیتی امریکا در سایر کشورها مسکن گزین خواهند شد_ وزارت خارجه امریکا

0
42

تلویزیون باغی: وزارت خارجۀ ایالات متحده می‌گوید که تلاش ها جریان دارد تا شماری اندکی از افغان‌های تخلیه شده که در ارزیابی‌های امنیتی ناکام مانده اند، در سایر کشورها مسکن گزین شوند.

این اظهارات وزارت خارجۀ ایالات متحده در واکنش به گزارشی است که گویا امریکا درخواست اسکان مجدد برخی از افغان‌های مقیم در یک پایگاه نظامی در کوسوو به امریکا را رد می‌کند.

نشریه امریکایی اکسیوس امروز ۱۶می (۲۶ ثور) گزارش داد که قرار است حکومت جو بایدن امروز به ۱۶ شهروند افغان که پس از سقوط کابل به پایگاه نظامی بندستیل کوسوو انتقال داده شده بودند، اطلاع بدهد که آنان واجد شرایط انتقال به داخل امریکا نیستند.

بر اساس این گزارش، این نخستین بار است که حکومت امریکا ورود افغان های مقیم در این پایگاه نظامی را به داخل امریکا رد می‌کند.

اما وزارت خارجۀ ایالات متحده در ایمیلی به صدای امریکا گفت که تقریباً تمامی افغان‌های که به کوسوو انتقال داده شده بودند پس از گذار از ارزیابی های امنیتی اجازه ورود به امریکا را یافته اند.

این وزارت افزوده است: “در حالیکه اکثریت افغان‌های تخلیه شده از طریق این روند (ارزیابی های امنیتی توسط ادارات امنیتی و استخباراتی) تایید شده اند، شمار اندکی از افرادی که داخل شدن شان به امریکا رد شده است بیانگر این است که این سیستم طوری که باید کار میکرد، کار می کند.”

اعضای سنای امریکا: ۷۵ درصد افرادی که از افغانستان منتقل شدند واجد شرایط نبودند

Leave a reply