سفر گزارشگر ویژه حقوق بشر ملل متحد به افغانستان برای بررسی وضعیت

0
53

تلویزیون باغی: ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان برای بررسی وضعیت حقوق بشر به کابل سفر کرد. او در زمانی به افغانستان سفر می‌کند که حقوق بشری مردم این کشور، به خصوص زنان و دختران، محدود شده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در اعلامیه‌ای از سفر ریچارد بنت گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان به کابل خبر می‌دهد. این نخستین سفر ریچارد بنت به افغانستان برای بررسی وضعیت حقوق بشر در این کشور است.

در این اعلامیه آمده است که ریچارد بنت با حاکمان کنونی افغانستان، نمایندگان جامعه مدنی و دیپلومات‌ها دیدار می‌کند و از جمله در مورد اجرای آن اسناد حقوق بشری بین‌المللی که افغانستان آن‌ها را تصویب کرده است، بحث و گفتگو خواهد کرد.

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد یک کارشناس مستقل است که از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل برای بررسی وضعیت حقوق بشر در افغانستان در ماه اپریل سال ۲۰۲۲ تعیین شده است.

در اعلامیه شورای حقوق بشر ملل متحد آمده است که ریچارد بنت یافته‌های این سفرش را در گزارشی به شورای حقوق بشر و مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پایان سال روان میلادی شریک خواهد ساخت.

ریچارد بنت: انفجارهای بیشتری افغانستان را به لرزه درآورد، و دوباره جامعه هزاره قربانی شد

Leave a reply