روسیه برق فنلند را به حالت تعلیق درآورد

0
69

تلویزیون باغی: روسیه روز شنبه ۱۴ می (۲۴ ثور) پس از آن نیمه شب انتقال برق به فنلند را به حالت تعلیق آورد که یک زیر مجموع شرکت انرژی روسیه موسوم به (RAO Nordic) تهدید کرد که انتقال برق به فنلند را به دلیل اجتناب از پرداخت صرفیه پول برق به وقت معین آن، قطع می کند.

تیمو کاوکونن، مدیر عامل عملیاتی شرکت برق فنلند Fingrid”” گفته است که در حال حاضر، انتقال برق روسیه به فنلند کاملاَََ به صفر رسیده است.

شرکت وارداتی ROA Nordic روز جمعه اعلام کرده بود که با توجه به مشکلات پرداخت پول، عرضه برق به فنلند را متوقف خواهد ساخت.

این حالیست که مقام ها هلسینکی، پایتخت فنلند، پس از تهاجم روسیه بر اوکراین، آمادگی خود را برای پیوستن عضویت در سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) را اعلام کردند.

فنلند در حال حاضر حدود ۱۰در صد برق خویش را از روسیه وارد میکند ، در حالیست که این کشور کمبود انرژی برق خود را می تواند از سویدن وارد کند.

مقام های شرکت برق ROA Nordic گفته اند آنها پول برق را از تاریخ ششم می به این سو دریافت نکرده است. اما این شرکت مشخص نکرده است که آیا عدم پرداخت پول برق به وضع تعزیرات اتحادیه اروپا بر روسیه ارتباط دارد یا خیر.

تهاجم روسیه بر اوکراین به تاریخ ۲۴ فبرروی افکار سیاسی و عامه را در فنلند و سویدن به نفع ناتو تغیر داده است و اکنون این دو کشور آمادگی شان را برای پیوستن به سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) روی دست گرفته اند. تمایل پیوستین این دو کشور به عضویت ناتو به مثابهٔ یک نیروی بازدارنده در مقابل تهاجم احتمالی روسیه بر این کشور ها صورت گرفته است.

روسیه فنلاند را بخاطر تمایلش به پیوستن به ناتو تهدید کرد

Leave a reply