رد ادعای ‘کشتار غیرنظامیان’ در پنجشیر از سوی طالبان

0
44

تلویزیون باغی: به دنبال نشر گزارش‌ها و ادعای باشندگان محل دربارۀ “کشتارغیرنظامیان” در ولسوالی دره و آبشار ولایت پنجشیر، مقام‌های محلی طالبان در این ولایت، هرگونه هدف قراردادن و شکنجۀ “افراد بیگناه” در این ولایت را رد کرده و آنرا بی‌اساس خوانده اند.

غلام فاروق حلیم، یکی از باشندگان روستای “تنخو” درۀ عبدالله خیل ولسوالی درۀ ولایت پنجشیر با نشر عکسی در صفحۀ فیسبوک‌ خود مدعی شده که طالبان “افراد بیگناه” در زادگاه‌اش را بازداشت و به جای نامعلوم انتقال داده اند.

در آن تصویر دیده می‌شود که شماری از افراد طالبان برخی جوانان را بازداشت کرده و دست‌های شان را از عقب بسته کرده اند. آقای حلیم افزوده که از آغاز حملۀ طالبان بر این دره، نزدیک به ۲۰۰ نفر از باشنده درۀ عبدالله‌ خیل و قریه “تنخو” بازداشت شده و تا کنون از سرنوشت آنان خبری نیست.

این باشنده درۀ عبدالله خیل همچنین مدعی شده است که در این درگیری‌ها بیش از ۴۰ نفر کشته و زخمی شده اند که اما گفته است که ممکن آمار تلفات غیرنظامیان در درگیری‌ها بیشتر از این باشد.

او نگاشته است: “تا هنوز مردم نتوانسته اند، جسدهای شان را پیدا و دفن کنند، جسدها در جاهای مختلف افتاده است، کسی نمی‌تواند به جسدهای مردم داغ‌دار و ماتم زده عبدالله خیل و تنخو نزدیک شود.”

ادعای جبهه مقاومت مبنی بر گروگان‌گیری و قتل غیرنظامیان در پنجشیر توسط طالبان

Leave a reply