کمیسیون اتحادیه اروپا می‌خواهد تحریم گسترده نفت علیه روسیه وضع کند

0
51

تلویزیون باغی: کمیسیون اتحادیه اروپا می‌خواهد واردات نفت و محصولات نفتی از روسیه را به گونه گسترده منع قرار بدهد. این کمیسیون در ششمین بسته تعزیراتی خود علیه روسیه، تحریم جامعی علیه روسیه را پیشنهاد کرده است.

اورزولا فون دیر لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه گفت که در یک دوره عبوری شش ماهه، باید همه واردات نفت خام روسیه متوقف شود. اما به ویژه مجارستان خواهان قید و شرط های است.

اورزولا فون دیر لاین اذعان داشت که تحریم نفتی برنامه ریزی شده علیه روسیه مستلزم زحمات زیادی از سوی برخی از کشورهاست. او گفت: «صادقانه بگویم، این کار آسانی نخواهد بود. برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شدت وابسته به نفت روسیه اند.»

فون دیر لاین افزود که این تحریم باید تا پایان سال روان میلادی تمامی محصولات نفتی پالایش شده را نیز در بر بگیرد. به قول وی، این تحریم شامل همه واردات نفت از طریق بحر و پایپ لاین می‌باشد. او علاوه کرد که ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا باید به اتفاق آرا این پیشنهاد کمیسیون را تصویب کنند: «به این ترتیب ما فشار بالای روسیه را به حد اکثر رسانده و در عین حال خسارات جانبی را برای خود و شرکای مان در سراسر جهان به حداقل می رسانیم.»

فون دیر لاین همزمان گفت که خواستار حذف بانک پس انداز فدراسیون روسیه (سبیربانک) و سایر مؤسسات مالی این کشور از سیستم پرداخت «سویفت» است. به گفته وی، اتحادیه اروپا می خواهد اقتصاد روسیه را از امکان تنوع بخشیدن و مدرنیزه سازی محروم کند. رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا همچنان گفت که به منظور مقابله علیه تبلیغات روسیه، مجوز نشرات سه رسانه دولتی این کشور در اتحادیه اروپا باید لغو شود.

Leave a reply