رئیس جمهور ایران از افزایش رویدادهای امنیتی در افغانستان ابراز نگرانی کرد

0
92

تلویزیون باغی: سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جمع سفیران کشورهای اسلامی در تهران نسبت به افزایش رویدادهای امنیتی در افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت با پایان درگیری ها در افغانستان انتظار می رفت که امنیت، علم آموزی دختران و پسران چشم و دل دوستان افغانستان را روشن کند.

آقای رئیسی در اشاره تلویحی به انفجارها و حملات به مراکز آموزشی و مساجد به ویژه اماکن متعلق به شیعیان افغانستان از «روند خطرناک و هدفمند ترویج ناامنی» و «جنگی فرقه ای» در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

وی افزود که جمهوری اسلامی ایران «همواره بر مشارکت واقعی همه گروه‌های قومی، مذهبی و سیاسی در حکومت آینده افغانستان تاکید داشته است تا امکان سو استفاده دشمنان این ملت به حداقل برسد و افغانستان بعد از سال‌ها درد و رنج، روی آرامش ببیند.»

رئیس جمهور ایران علاوه کرد که «اگر فداکاری های ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی، فرماندهان سابق حشد شعبی عراق و سپاه قدس ایران نبود داعش در بسیاری از کشورها ادعای حکومت می‌کرد.»

وی از کشورهای اسلامی خواست برای مقابله با داعش و جریان های افراطی به صورت مشترک عمل کنند.

او همچنین پیش تر از طالبان نیز خواسته بود که جلوی حملات داعش بر مردم را بگیرد و از تعبیر «جلو گرگ‌هایی را بگیرند که به جان و امنیت مردم حمله می‌کنند» استفاده کرده بود.

قابل ذکر است که افغانستان در روزهای اخیر شاهد حملات مرگبار گسترده ای در نقاط مختلف کشور به ویژه بر اماکن مذهبی و آموزشی شیعیان بوده است.

Leave a reply