دفاعیه‌ای نماینده افغانستان در ملل متحد برای جلوگیری از مصادره دارایی‌ها

0
42

تلویزیون باغی: نمایندگی دایمی افغانستان در ملل متحد در تلاش است تا از اختصاص دادن ۳،۵ میلیارد دالر ذخیره ارزی بانک مرکزی افغانستان برای پرداخت غرامت به قربانیان حملات تروریستی یازدهم سپتمبر جلوگیری کند.

پس از تسلط طالبان در افغانستان، ایالات متحده امریکا حدود هفت میلیارد دالر ذخیره ارزی بانک مرکزی افغانستان در نیویارک را منجمد کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، در ماه فبروری سال روان میلادی فرمانی را در باره چگونگی مصرف و آزادی این دارایی‌های منجمد شده افغانستان صادر کرد.

در این فرمان رئيس جمهور جو بایدن آمده است که حدود ۳،۵ میلیارد دالر این پول برای پرداخت غرامت به بستگان قربانیان حملات یازدهم سپتمبر اختصاص داده شود و نیم دیگر این پول به شکل کمک‌های بشری برای افغانستان به مصرف برسد.

قرار است دادگاهی در ایالات متحده امریکا در باره چگونگی مصادره این پول‌های افغانستان تصمیم بگیرد.

نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد برای جلوگیری از مصادره ۳،۵ میلیارد دالر ذخیره ارزی بانک مرکزی افغانستان که قرار است به خانواده‌های قربانیان حملات یازدهم سپتمبر اختصاص یابد، به گونه رسمی دفاعیه ارائه کرده است.

 در یک اعلامیه نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد آمده است که نصیر احمد فایق، سرپرست این نمایندگی، توضیحات و دفاعیه‌ای را به خاطر حفاظت از ۳،۵ میلیارد دالر در برابر اقامه دعوای شماری از خانواده‌های قربانیان حملات یازدهم سپتمبر رسماً به دادگاه ارائه کرده است.

امریکا نیمی از دارایی های افغانستان را به بازماندگان حادثه ۱۱ سپتامبر می دهد

Leave a reply