ایران: طالبان در مبارزه با داعش ناتواند اند، ما پیشگام می‌شویم

0
55

تلویزیون باغی: سعید خطیب‌زاده؛ سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید که طالبان از تأمین امنیت عاجز مانده‌اند و ایران برای مبارزه با داعش پیشگام می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران، امروز دوشنبه (۵ ثور) در یک نشست خبری در تهران حمله بر شیعیان افغانستان را نگران‌کننده خوانده و با اشاره به حوادث اخیر در افغانستان افزوده است: «این هیأت حاکمه از تأمین امنیت عاجز است. برای مبارزه با گروه‌های تروریستی و داعش پیشگام خواهیم بود.»

به گفته سخنگوی وزارت خارجه ایران «وضعیت افغانستان به شمول همه گروه‌های قومی و مذهبی برای ایران مهم بوده و مسئولیت قطعی هیأت حاکمه افغانستان برای امنیت یادآوری شده است».

خطیب‌زاده در این نشست خبری تاکید کرد: «ما در افغانستان اقلیت نداریم، اقوامی داریم که در آینده افغانستان سهیم هستند، لذا اجازه دهید مسئولیت قطعی هیأت حاکمه افغانستان را یادآوری کنم و متأسف هستم که آن هیأت حاکمه نتوانسته امنیت را در برخی مناطق تأمین کند.»

او تصریح کرده که ایران آمادگی دارد تجربه خود را در مبارزه علیه گروه‌های تروریستی با طالبان در میان بگذارد.

طالبان اما مدعی اند که امنیت را تامین کرده‌اند و داعش تهدیدی بزرگ و جدی به حساب نمی‌آید.

انعام‌الله سمنگانی؛ معاون سخنگوی طالبان وعده داده‌است که عاملان انفجارهای غرب کابل را پیدا و مجازات خواهند کرد. وی افزوده که حمله بر کودکان بسیار دردآور و غم‌انگیز بود.

وزارت خارجه ایران: طالبان برای جلوگیری از تکرار حملات داعش تلاش می‌کنند

Leave a reply