نام افغانستان شامل فهرست سیاه شود_ کمیسیون امریکا در امور آزادی بین المللی ادیان

0
48

تلویزیون باغی: کمیسیون ایالات متحده در امور آزادی بین المللی ادیان امروز ۲۵ اپریل (پنجم ثور) گفت که نام افغانستان باید شامل فهرست “کشورهای مورد نگرانی مشخص وزارت خارجۀ ایالات متحده” شود.

این کمیسیون گفته است که پس از تسلط طالبان در افغانستان به دلیل وخیم شدن وضعیت آزادی مذهبی و دینی، نام افغانستان درج فهرست سیاه وزارت خارجۀ ایالات متحده شود.

ناداین ماینزا، رییس این کمیسیون گفت: “پس از تسلط طالبان در ماه اگست اقلیت‌های دینی به دلیل باورهای و عقاید شان با آزار و اذیت، بازداشت و حتا مرگ مواجه شده اند”.

او همچنان گفته است که پیشرفت هایی که در جریان سال‌های متعدد در بخش دسترسی منصفانه به آموزش و نمایندگی زنان و دختران در افغانستان کسب شده بود، “ناپدید” شده است.

رییس این کمیسیون از ادارۀ جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده خواسته است تا پیشنهادات این کمیسیون را در کل، به ویژه در بخش گسترش برنامه، اولویت دوم (Priority 2) عملی کند و به گروه‌های مذهبی که در افغانستان با خطر مواجه اند فرصت مهاجرت را مهیا کند.

این در حالی است که طالبان هنوز هم مکاتب متوسطه و لیسه را به روی دختران مسدود نگهداشته و زنان را، به استثنای چند سکتور محدود، از کار منع کرده و آنان حتا نمی‌توانند بدون داشتن محرم سفر کنند.

در یک روز دو نماز ظهر در دایکندی؛ نماز اجباری طالبان

Leave a reply