دکان‌های مسلمانان در دهلی جدید با بلدوزر تخریب شدند

0
111

تلویزیون باغی: ادارات هند بااستفاده از بولدوزر مغاره‌های زیادی مسلمانان را دریک ناحیه دهلی جدید ویران کردند، پیش از آنکه محکمه عالی تخریب این دکان‌ها را متوقف کند. این اقدام چند روز پس از بروز خشونت میان مسلمان‌ها و هندوها صورت می‌گیرد.

پس از آن که مقام‌های دهلی جدید روز چهارشنبه مغازه‌های مسلمان‌ها را در یک ناحیه این شهر با بلدوزر ویران کردند، دکانداران در میان آوارهای مغازه‌های شان به جستجوی اموال شان آغاز کردند. هرچند محکمه عالی هند دستور داد که تخریب این دکان‌ها متوقف شود، اما مقام‌ها به تخریب این اماکن به شمول دروازه خروجی و پله‌های منتهی به یک مسجد ادامه دادند.

مقام‌ها در پیش روی یک معبد هندو در ۵۰ متری یک مسجد بلدوزرها را متوقف کرده و عقب‌نشینی کردند. این کار خشم باشندگان مسلمان این منطقه برانگیخت و آن‌ها گفتند که آن‌ها عمداً هدف این عملیات تخریبی قرار گرفته اند.

احساسات ضد مسلمانان و حملات در سرتاسر هند در ده روز گذشته افزایش یافته است. از جمله در یک مورد گروه‌هایی از هندوها و مسلمان‌ها بر یک‌دیگر سنگ پرتاب کرده و در یک ایالت دیگر خانه‌ها و املاکی که بیشتر شان از مسلمان‌ها بودند، تخریب شدند.

این خشونت‌های گروهی روز شنبه در جریان یک مراسم مذهبی هندوها در ناحیه جهانگیرپور دهلی جدید شروع شد و از آن زمان تا حالا ۲۴ فرد مظنون توسط پولیس بازداشت شده اند.

اعتراضات مسلمانان بخاطر منع پوشیدن چادر در مکاتب جنوب هند

Leave a reply