نیروهای ما تا آخرین دم خواهند جنگید_ صدراعظم اوکراین

0
35

تلویزیون باغی: دنیز شمیهال، صدر اعظم اوکراین گفته است که شهر ماریوپول سقوط نکرده است و به گفتۀ وی نیروهای اوکراینی در این شهر که در محاصرۀ روس‌ها قرار دارند “تا آخرین دم خواهند جنگید.”

در همین حال، دیمیترو کولیبا، وزیر خارجۀ اوکراین هشدار داده است که نظامیان روسی تصمیم گرفته اند که ماریوپول را با خاک یکسان کنند. او روز یکشنبه ۱۷ اپریل (۲۸ حمل) در مصاحبه با شبکۀ خبری سی بی اس گفت که “گروه بزرگی از غیرنظامیان” در ماریوپول گیر مانده اند.

نظامیان روسی به سربازان اوکراینی محصور در ماریوپول مهلت داده بودند تا اسلحۀ خود را به زمین گذشته و تسلیم شوند. در واکنش به این ضرب‌الاجل، ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین روز شنبه هشدار داد که اگر نظامیان اوکراینی در ماریوپول کشته شدند، این به مثابۀ ختم گفتگوهای صلح خواهد بود.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفته بود که مذاکرات صلح میان مسکو و کیف “به بن‌بست” رسیده است.

صدر اعظم اوکراین همچنان گفته است: “اگر روس‌ها مذاکره نمی‌کنند، ما تا آخرین دم خواهیم جنگید، مطلقاً. تسلیم نخواهیم شد. کشور، خانواده‌ها و سرزمین مان را رها نمی‌کنیم. تا آخر خواهیم جنگید.”

در صورتیکه روس‌ها ماریوپول را تصرف کنند، از رهگذر استراتیژیک و نمادین، ضربۀ محکمی به اوکراین خواهد بود، زیرا با تصرف این شهر راه زمینی با شبه جزیرۀ کریمیه که در تصرف نظامیان روسی است، باز خواهد شد.

رییس جمهور اوکراین:ما به مقاومت دربرابر روسیه ادامه خواهیم داد

Leave a reply