روسیه امریکا را بخاطر ارسال سلاح به اوکراین هشدار داد

0
44

تلویزیون باغی: روسیه به امریکا هشدار داده که در صورت ادامه کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین با عواقب خطرناکی رو‌به‌رو خواهد شد.

بربنیاد گزارش‌ها، سفارت روسیه در واشنگتن با ارسال یادداشتی به وزارت امور خارجه امریکا، به ایالات متحده و متحدان آن کشور درباره ارسال تسلیحات بیش‌تر به اوکراین هشدار داده و گفته‌است که کمک‌های نظامی امریکا و اعضای ناتو به اوکراین بر شدت مناقشه افزوده و منجر «به تبعات غیرقابل پیش‌بینی» خواهد شد.

در همین حال، ماریا زاخارووا؛ سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مسکو نیز تایید کرده است که روسیه یادداشت‌های دیپلماتیک به ایالات متحده و سایر کشورها در مورد ارسال سلاح به اوکراین فرستاده است.

روسیه در یادداشت‌اش ذکر کرده: ما از ایالات متحده و متحدانش می‌خواهیم تا نظامی‌سازی غیرمسئولانه اوکراین را که متضمن پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی برای امنیت منطقه و جهان است، متوقف کند.

قبلا نیز پوتین به کشور‌های دیگر هشدار داده بود که هرگونه مداخله در عملکرد روسیه موجب «پیامد‌هایی خواهد شد که آن‌ها هرگز ندیده اند».

این یادداشت هشدار آمیز پس از آن ارسال می‌شود که جو بایدن؛ رییس‌جمهوری امریکا از اختصاص کمک نظامی ۸۰۰ میلیون دالری جدید امریکا به اوکراین خبر داده است.

کمک‌های نظامی جدید امریکا شامل تجهیزات توپخانه دوربرد و هلیکوپتر است.

امریکا تاکنون سه میلیارد دالر کمک نظامی در اختیار اوکراین گذاشته است.

یک مقام ارشد دولت امریکا نیز گفته که این هشدار نشان می‌دهد که کمک‌های نظامی در جلوگیری از پیروزی روسیه در اوکراین موفق بوده است.

مسکو ناتو را هم متهم کرده که با هدف ادامه خون‌ریزی‌ها به اوکراین فشار می‌آورد تا مذاکرات صلح با روسیه را ترک کند.

هشدار روسیه به امریکا درباره ارسال سلاح به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که «جان کربی» سخنگوی پنتاگون روز چهارشنبه گفت، پس از آن‌که ایالات متحده کمک‌های نظامی را به منطقه منتقل کرد، نیروهای اوکراینی آن‌ها را به داخل کشورشان خواهند برد و «هرچه کمتر در این‌باره صحبت شود، بهتر است».

Leave a reply