بازداشت مسئول مرکز تبیان در کابل

0
48

تلویزیون باغی: یارمحمد رحمتی؛ مسئول مرکز فرهنگی تبیان در کاب توسط نیروهای طالبان بازداشت شد. این در حالی است که او روز پنج‌شنبه با جمعی دیگر از اعضای این مرکز، سفارت ایران در کابل را «گل‌باران» کرده‌بود.

بربنیاد گزارش‌ها نیروهای طالبان، شب گذشته (پنج‌شنبه ۲۵ حمل) به دفتر مرکز تبیان در غرب کابل رفته، مسئول این مرکز را بازداشت و دفتر آن را مسدود کرده‌اند.

مرکز تبیان به ایران نزدیک است و این مرکز اخیرا در حمایت از روابط میان ایران و افغانستان در کابل گردهمایی برگزار کرده‌بود.

این اقدام دو روز بعد از وقوع حادثه روز دوشنبه در مقابل سفارت ایران در کابل و کنسولگری ایران در هرات انجام شد؛ اتفاقی که در آن تعدادی از افغان‌ها در مقابل سفارت ایران در کابل و کنسولگری آن‌ در هرات، دست به اعتراض زده و بعد از حمله به ساختمان کنسولگری ایران در هرات، علاوه بر آتش‌زدن تایر موتر در مقابل ساختمان کنسولگری، دوربین‌های امنیتی آن را نیز شکستند و دروازه آن را آتش زدند.

در همین حال، دو روز پیش تعدادی از افراد و سازمان‌های همسو با ایران می‌خواستند برای «دلجویی» از ایران در پی حمله اخیر بر کنسولگری آن کشور در هرات گردهمایی برگزار کنند؛ اما نیروهای طالبان با «حمله» بر اجتماع آنان، مانع از برگزاری آن مراسم شدند. گفته می‌شود در جریان «حمله» طالبان، شماری از افراد وابسته به مرکز تبیان بازداشت شده‌اند.

شهروندان کابل: به نشانه برادری و دوستی درب سفارت ایران را گل‌باران خواهیم کرد

Leave a reply