اهدای سیستم دفاع اس-۳۰۰ از سوی سلواکیا به اوکراین

0
37

تلویزیون باغی: ادوارد هیگر، صدراعظم سلواکیا، روز جمعه هشتم اپریل‌ (۱۹ حمل)‌ گفت که کشورش سیستم دفاع هوایی میزایل اس-۳۰۰ خود را به اوکراین اهدا کرده است تا کیف بتواند در مقابل تجاوز نظامی روسیه از خود دفاع کند.

اوکراین از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر آن کشور همواره از کشور‌های غربی خواسته است تا تجهیزات دفاع هوایی را برای آن کشور فراهم کند تا با استفاده از آن، حملات جاری روسیه را در اوکراین دفع کند، حملاتی که از ۲۴ فبروری سال روان میلادی تا حال ادامه دارد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که آقای هیگر با نشر اعلامیه‌ای که از طریق ایمیل فرستاده، گفته است که “من تایید کرده می توانم که سلواکیا سیستم دفاع اس-۳۰۰ را بر اساس تقاضای اوکراین اهدا کرده است تا آن کشور را در برابر تهاجم نظامی فدراتیف روسیه از خود دفاع کند.”

آقای هیگر که روز جمعه از کیف، پایتخت اوکراین، دیدار می کرد، همچنین گفته است که سیستم دفاعی سلواکیا نیز در امنیت قرار دارد.

سلواکیا که حال عضو پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) است،‌ یک دستگاه سیستم دفاعی اس-۳۰۰ را در اختیار داشت که پس از فروپاشی چک و سلواکیا در سال ۱۹۹۳ به میراث برده بود.

قبل بر این، امریکا از متحدانی که از تجهیزات و سیستم‌های ساخت روسیه از جمله سیستم دفاع راکتی اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ استفاده می‌کنند،

پنتاگون از افزایش کمک نظامی خود به اوکرایین خبر داد

Leave a reply