سومین قطار کمک های ترکیه عازم افغانستان شد

0
63

تلویزیون باغی: سومین «قطار مهربانی» ترکیه حامل ۹۹۴ تن کمک های بشردوستانه این کشور امروز (جمعه ۶ حوت) از شهر انقره پایتخت ترکیه راهی افغانستان شد.

این قطار ۶۲ کانتینری حاوی کمک های بشردوستانه ای است که توسط ۱۹ نهاد خیریه غیردولتی ترکیه و با هماهنگی اداره مقابله با اضطرار و حوادث طبیعی این کشور جمع آوری شده است.

«اسماعیل کاتاکلی» معاون وزیر داخله ترکیه که به همراه مسئولان این نهادهای غیردولتی و اداره راه آهن این کشور در مراسم اعزام این قطار حضور داشت، گفت: «افغانستان بخشی از قلب جغرافیا است.»

«یونس سیزر» رئیس اداره مقابله با اضطرار و حوادث طبیعی ترکیه نیز در این مراسم گفت که در اولین قطار مهربانی اعزامی به افغانستان، ۱۴ نهاد غیردولتی این کشور اشتراک کرده بودند، اما در سومین قطار ۱۹ نهاد غیردولتی سهم گرفته اند.

وی افزود که کمک های بشردوستانه ای که توسط دو قطار قبلی به افغانستان رسیده اند، هم اکنون در حال توزیع شدن در سراسر افغانستان می باشند.

او گفت که دو قطار قبلی با طی مسافتی به حدود ۴۱۶۸ کیلومتر و با عبور از خاک ایران و ترکمنستان از طریق مرز تورغندی طی مدت ۱۲ روز وارد هرات شدند.

آقای یونس سیزر علاوه کرد که دومین قطار مهربانی حامل ۹۲۰ تن کمک های بشردوستانه روز چهارشنبه هفته گذشته (۴ حوت) از طریق مرز تورغندی وارت ولایت هرات شد.

اولین قطار این کشور حامل ۷۵۰ تن کمک های بشردوستانه بود.

لازم به ذکر است که به دنبال سقوط دولت پیشین و روی کار آمدن مجدد طالبان، هم اکنون بیش از نیمی از جمعیت افغانستان با گرسنگی جدی مواجه اند، بیش از ۹ میلیون نفر بیجا شده اند و میلیون ها کودک نیز از تحصیل بازمانده اند.

Leave a reply