یوناما: طالبان باید به بازداشت‌های خودسرانه پایان دهند

0
74

تلویزیون باغی: هیات معاونت سازمان ملل متحد در کابل (یوناما) از رهایی دو خبرنگار خارجی وابسته به کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان توسط طالبان استقبال کرده و خواستار پایان‌دادن به «بازداشت‌های خودسرانه» شده‌است. طالبان گفته‌اند که این افراد به دلیل بررسی مدارک هویتی بازداشت شده‌بودند.

یوناما، امروز شنبه (۲۳ دلو) در پیامی در صفحه توییترش نوشته‌است طالبان باید توجه کنند که زمان پایان‌دادن به همه «بازداشت‌های خودسرانه» در افغانستان فرارسیده و باید این بازداشت‌ها را متوقف کنند.

سازمان ملل متحد همچنین گفته‌است که نباید هیچ خبرنگار افغان و خارجی یا فعالان مدنی توسط طالبان بازداشت شوند و تاکید کرده که تمامی کسانی که در بند طالبان قرار دارند، باید رها شوند.

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، روز گذشته از بازداشت دو خبرنگار خارجی و چند کارمندان محلی افغان این سازمان خبر داده‌بود.

این سازمان در توییتی نوشته‌بود: «دو خبرنگار همراه با چند کارمند محلی افغان حین اجرای وظیفه با کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در کابل بازداشت شده‌اند.»

در همین حال، ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی دولت طالبان بازداشت این خبرنگاران و کارمندان محلی ملل متحد را تایید کرد و گفت که این افراد پس از چند ساعت دوباره رها شده‌اند.

آقای مجاهد، دلیل بازداشت این خبرنگاران خارجی را «نداشتن تذکره، جوازنامه‌ها و اسناد لازم» عنوان کرد و افزود که آنان پس از تثبیت هویت دوباره از بند رها شدند.

یوناما به طالبان: برای توقف «اختطاف» افراد فوری اقدام کنید

Leave a reply