۵۰ میلیون انسان در جهان از اثر جنگ متاثر شده اند

0
76
تلویزیون باغی: حدود ۵۰ میلیون تن از باشندگان شهرها در سراسر جهان از جنگ ها متاثر شده اند. یک تحقیق کمیته بین المللی صلیب سرخ می رساند که یکی از دلایل آن افزایش شهرنشینی و کشانده شدن جنگ به این مناطق است.

افغانستان نیز از جمله کشورهایی است که در آن تحقیق صورت گرفته است. کمیته بین المللی صلیب سرخ  روز پنجشنبه گزارش داده که در حال حاضر حدود ۵۰ میلیون نفر باید با عواقب وحشتناک جنگ در شهرها زندگی کنند. بر اساس تجزیه و تحلیل صلیب سرخ، با افزایش شهرنشینی و گسترش ساحات شهری، درگیری ها به طور فزاینده ای در مناطق پرجمعیت تر رخ می دهد.

این تحقیق براساس تجربیات کارمندان صلیب سرخ در افغانستان، لیبیا، اوکرایین، یمن، نوار غزه و دیگر مناطق بحران زده صورت گرفته است.

در قوانین بین المللی بشردوستانه ممنوعیت خاصی برای جنگ در مناطق پرجمعیت وجود ندارد؛ اما حملات هرگز نباید کورکورانه باشد و جناح های متخاصم باید از تمامی امکانات برای محافظت از غیرنظامیان استفاده کنند.

اما واقعیت امر چیز دیگری را نشان می دهد و آن اینکه اهداف در مناطق شهری اغلب با توپخانه، راکت، هاوان، پرتاب بمب های همه منظوره از هوا، یا بمب های دست ساز مورد حمله قرار می گیرند.

 

Leave a reply