حملات داعش بیشترین قربانی را در سال ۲۰۲۱ از مردم افغانستان گرفته است

0
103

تلویزیون باغی: بررسی حملات گروه دولت اسلامی یا داعش نشان می‌دهد که این گروه در سال۲۰۲۱ بیش از هر کشور دیگر از مردم افغانستان قربانی گرفته است و کارشناسان هشدارمی‌دهند که حضور این گروه تروریستی پس از خروج اردوی ایالات متحده از این کشور در حالافزایش است.

بر اساس گزارش یک مرکز پژوهشی اسراییلی بنام مرکز اطلاعاتی استخبارات و تروریزم میر امیت، گروه دولت اسلامی در سال ۲۰۲۱حدود ۳۶۵ حملهٔ تروریستی را در افغانستان انجام داد. در این حملات ۲۲۱۰ نفر جان باختند که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ افزایش قابلتوجهی را نشان می‌دهد. در سال ۲۰۲۰ در ۸۲ حملهٔ این گروه ۸۳۵ نفر کشته شده بودند.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، گروه داعشخراسان مسوولیت حملات متعدد در این کشور را برعهده گرفته است که در بیشتر آنافراد طالبان هدف قرار داده شده اند، اما سبب کشته و زخمی شدن غیرنظامیان نیز شده است.

بزرگترین حملهٔ داعش در ماه اگست در جریان عملیات تخلیه و در نزدیکی میدان هوایی کابل صورت گرفت که در آن در حدود ۱۷۰ افغانو ۱۳ نظامی امریکایی کشته شدند.

در آخرین مورد، شاخهٔ خراسان گروه دولت اسلامی مسوولیت حملهٔ مرگبار هفتهٔ گذشته در ولایت هرات را بر عهده گرفت که در آن هفت نفرجان باختند و تعدادی هم زخمی شدند.

گروه داعش مسوولیت حمله مرگبار هرات را پذیرفت

Leave a reply