فرار یک شهروند کوریای جنوبی به کوریای شمالی

0
102

تلویزیون باغی: مقامات کوریای جنوبی می‌گویند فردی ناشناس از میان شهروندان این کشور روز نخست سال نو میلادی از طریق مرزهای زمینی به صورت مخفیانه وارد کوریای شمالی شده است.

به گزارش یورنیوز، ارتش کوریای جنوبی روز یکشنبه در حالی این خبر را تایید کرد که بنا به نظر کارشناسان عبور از مرزهای فوق العاده مستحکم و امنیتی میان دو کره که از سال ۱۹۵۳ دو کشور را از هم جدا کرده بسیار سخت و دشوار است و نفوذ فرد ناشناس از مرز جنوبی به کره شمالی جزو موارد نادر به حساب می‌آید.

کمیته فرماندهی ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرد یاد شده که هویت و انگیزه وی برای فرار به کره شمالی مشخص نشده حوالی ساعت ۲۱ و ۲۰ دقیقه شامگاه شنبه به وقت محلی توسط تجهیزات نظارتی در بخش شرقی منطقه غیرنظامی واقع در مرز دو کره شناسایی شده بود.

ارتش کوریای جنوبی می‌گوید پس از شناسایی این فرد نیروهایی برای دستگیری وی به منطقه فرستاده شدند اما سربازان نتوانستند وی را پیدا کنند.

در بیانیه کمیته فرماندهی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی تایید شده است که فرد مورد نظر از خط مرزی نظامی به سمت شمال عبور کرده است.

در این بیانیه ضمن اشاره به بی‌نتیجه ماندن عملیات جستجو برای یافتن فرد ناشناس پیش از عبور از مرز، آمده است که هیچ فعالیت غیرعادی از سوی ارتش کوریای شمالی مشاهده نشده است.

افسران ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی همچنین گفته‌اند که سئول صبح روز یکشنبه پیامی به کوریا ی شمالی ارسال کرد تا از سلامت و ایمنی فرد یاد شده اطمینان حاصل کند اما پاسخی از سوی پیونگ‌یانگ دریافت نکرد.

سال‌ها سرکوب و فقر در کوریای شمالی سبب شده تا بیش از ۳۰ هزار نفر در دهه‌های پس از جنگ دو کوریای که طی سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ به طول انجامید به کره جنوبی فرار کنند، اما عبور از مرز در جهت مقابل بسیار نادر بوده است.

Leave a reply