امریکا درخواست صدها پناهجوی افغان را رد کرده است

0
82

تلویزیون باغی: ادارۀ فدرال خدمات مهاجرت و شهروندی ایالات متحده (USCIS) در چند هفتۀ اخیر، درخواست صدها شهروند افغان را رد کرده است که خواستار اقامت موقت بشردوستانه به امریکا شده بودند.

مدافعان حقوق مهاجران استدلال می‌کنند که با این رویکرد، حکومت جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده به وعدۀ خود مبنی بر کمک به افغان‌های آسیب‌پذیر پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان، پابند باقی نمانده است.

کیتلین رووی، وکیل مهاجرت در ایالت تکزاس به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که به تازگی درخواست پنج موکل وی به شمول یک منسوب پیشین پولیس افغانستان رد شده است.

ویکتوریا پالمر، سخنگوی USCIS گفته است که پس از خروج نظامیان امریکایی از افغانستان، این اداره بیش از ۳۵ هزار درخواست اقامت موقت بشردوستانه را عمدتاً از افغان‌ها دریافت کرده است که پس از طی مراحل شمار اندک این درخواست‌ها، تا کنون ۴۷۰ درخواست رد و کم و بیش ۱۴۰ درخواست دیگر به گونۀ مشروط قبول شده است.

خانم پالمر گفت که همه ساله حدود ۲۰۰۰ نفر از سرتاسر جهان به اقامت موقت بشردوستانه به ایالات متحده درخواست می‌دهند که از آن میان USCIS تنها حدود ۵۰۰ درخواست را می‌پذیرد.

با سقوط دولت افغانستان به دست طالبان صدها هزار افغان به امریکا پناه برده اند.

Leave a reply