طالبان به جهانیان: برای ایجاد و تامین روابط خوب و محکم نقش مثبت ایفا کنید

0
91

تلویزیون باغی: طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت حمله شوروی سابق به افغانستان، از تمام جهان و کشورهای منطقه خواسته‌ اند که برای ایجاد و تامینروابط «خوب و محکم نقش مثبت را ایفا کنند تا در جهان و منطقه گام‌های خوبی به سوی امن و رفاه برداشته شود».

در این بیانیه که امروز (دوشنبه، ۶ جدی) منتشر شد، آمده‌است که ۴۲ سال پیش، قشون اتحاد شوروی پیشین بر افغانستان یورشآوردند و مردم «آزادی‌خواه افغانستان چون اشغال و تجاوز هیچ اشغالگری را تحمل نمی‌توانند، جهاد بزرگ و سرتاسری را علیهاشغالگران شوروی آغاز کردند».

طالبان گفته‌اند که مجاهدین در ظرف ۱۰ سال، اتحاد شوروی را شکست داده و تمام نیروهای اشغالگر آن را از افغانستان بیرون راندند.

«امارت اسلامی» گفته‌است که به نمایندگی از مردم افغانستان، یورش اتحاد شوروی پیشین را تقبیح می‌کند و جهاد و مبارزه مردم دلیرافغانستان را می‌ستاید.

در بیانیه طالبان آمده‌است که افغانستان در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی‌کند و به کسی دیگر هم اجازه نمی‌دهد که «حقوق حقهما را زیرپا نموده و در امور داخلی ما مداخله کند».

طالبان افزوده‌اند: «افغان‌ها به عنوان یک ملت صلح‌خواه می‌خواهند با جامعه جهانی در چوکات اصول اسلامی و جهانی، روابط خوب وقوی را تامین نمایند که در آن احتمال ضرر به کسی نباشد و حق آزادی ملت‌ها هم مصون شده‌باشد

طالبان: به دنبال روابط مثبت با جهان هستیم

Leave a reply