بیش از نصف مردم امریکا دیگر به ارتش اعتماد ندارند

0
49

تلویزیون باغی: نتایج یک نظرسنجی جدید که توسط یک سازمان مطرح محافظه‌ کار از حزب جمهوری ‌خواه صورت گرفته، نشان می دهد که اعتماد امریکایی‌ ها به آنچه که پیشتر قابل اعتمادترین نهاد در کشورشان به شمار می رفت، یعنی ارتش، به شدت کاهش یافته و به کمتر از ۵۰درصد رسیده است.

طبق نتایج نظرسنجی بنیاد و موسسه ریاست جمهوری رونالد ریگان، تنها ۴۵ درصد از تمریکایی ‌های شرکت‌ کننده در نظرسنجی «اعتماد زیادی» به ارتش دارند و این در حالی است که این رقم دو سال پیش ۷۰درصد و ۹ ماه پیش در ماه مارس ۵۶درصد بود. با این حال، این درصد از نتایج نظرسنجی گالوپ در سال ۲۰۲۱ بالاتر است؛ در آن نظرسنجی تنها ۳۷درصد از امریکایی ‌ها به ارتش اعتماد «بسیار» یا «بسیار زیاد» داشتند. این، کمترین امتیاز از سال ۲۰۰۱ تا کنون است.

ریچارد زاخیم، مدیر اجرایی این بنیاد، ضمن اشاره به اینکه نتایج نظرسنجی به دلایل کاهش امریکایی ها به ارتش در این روزها اشاره ای ندارد، گفت که اتفاقاتی مانند رویدادهای پس از قتل جورج فلوید توسط نیروهای پولیس و اعزام نیروهای گارد ملی به شهرهای امریکا در مواجهه با اعتراض ها، به ویژه در واشنگتن دی سی، در این کاهش اعتماد عمومی موثر بوده اند. او در یک گمانه زنی به وال استریت ژورنال گفت: «این حس منفی عمومی (به ارتش و نیروهای نظامی) بیشتر از رهبری سیاسی ناشی می ‌شود. احتمالا دلیل آن این است که مقامات منتخب و رهبران غیرنظامی ارتش را سیاسی کرده اند.

Leave a reply