ایران: تلاش امریکا برای مصادرهٔ نفت‌کش ایرانی در دریای عمان خنثا شد

0
61

تلویزیون باغی: سپاه پاسداران اخیراً تلاش نیروهای امریکایی برای توقیف یک نفت‌کش ایران را در دریای عمان خنثا کرده است.

براساس گزارش تلویزیون دولتی ایران هلیکوپترها و کشتی‌های جنگی امریکایی تلاش کردند تا راه نفت‌کش ایرانی را مسدود و آنرا مصادره کنند اما سپاه پاسداران توانست آنرا به آب‌های ایران برگرداند.

یک مقام نیروهای بحری امریکا مستقر در بحرین حادثه را تایید کرده اما گفته است که در حال حاضر هیج معلوماتی در زمینه ارایه کرده نمی‌تواند.

ایران بارها به امریکا درباره فعالیت‌های نظامی خود در خلیج‌فارس هشدار داده و گفته است که نیروی‌های بحری سپاه پاسداران برای مصوونیت عبور کشتی‌های ایرانی و مبارزه با قاچاق مواد سوخت، گزمه‌های خود را افزایش داده است.

براساس گزارش تلویزیون پرس ایران نیروهای امریکایی یک نفت‌کش ایرانی را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان توقیف کردند اما نیروهای بحری سپاه پاسداران به موقع عمل کرده و با اجرای عملیات “هلیکوپتری” وارد عرشه نفت‌کش می‌شوند و آن را به تصرف خود در ‌می‌آورند و در نهایت این نفتکش را به آب‌های ایران هدایت می‌کنند.

رویارویی سپاه پاسداران و نیروهای امریکایی در آب‌های جنوب ایران تازگی ندارد، اما بعضی منابع می‌گویند که آخرین مورد آن شش ساعت طول کشیده است.

گزارش‌ها درباره اتفاق اخیر در حالی منتشر شده که هر گونه واقعه امنیتی یا نظامی در ارتباط با ایران به دلیل از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با حساسیت ویژه‌ای نظارت می‌شود.

Leave a reply