بیش از ۷۰ پناهجوی افغان از سوی پولیس ترکیه بازداشت شد

0
95

تلویزیون باغی: پولیس ترکیه ۷۲ پناهجوی افغان را در یک موتر باربری مخفی شده بودند، بازداشت کرد.

گزارش شده‌است که پولیس مواد مخدر ترکیه امروز (شنبه، ۱۱ عقرب) یک کامیون را در نزدیکی میدان هوایی شهر آدانا در جنوب ترکیه برای بازرسی متوقف و ۷۲ شهروند افغانستان را در قسمت بار کامیون که به صورت غیرقانونی وارد ترکیه شده بودند، پیدا کر‌ده‌است.‎

شماری از این پناهجویان از دست پولیس می‌گریزند و با عبور از حصار پیرامون میدان هوایی وارد باند پرواز می‌شوند تا جایی که هواپیمایی در حال نشستن بود‌ برای جلوگیری از برخورد با آنان ناچار به توقف فوری می‌شود.

سقوط دولت و تسلط، موجی گسترده‌ای از مهاجرت شهروندان کشور را در پی داشته‌است.

از سوی دیگر ترکیه در واکنش به اظهارات یک مقام دولت استرالیا که گفته بود ترکیه، یک مکان مناسب برای پناهجویان افغان است گفته که این کشور کمپ پناهجویان اروپا نیست.

وزارت خارجه ترکیه گفته که این کشور با افغانستان مرز مشترک ندارد و نمی‌خواهد میزبان موج تازه‌ی از پناهجویان افغانستان باشد.
وزارت خارجه ترکیه با انتقاد از اظهارات یک مقام دولت استرالیا گفته که به جای چنین اظهارات بی معنا، باید با همکاری‌های مشترک در پی حل مشکل پناهجویان غیر قانونی باشد که یک چالش اساسی برای تمام جهان است.

پیش تر یک مقام دولت استرالیا گفته بود که ترکیه نسبت به هر کشوری دیگر در اروپا، می‌تواند یک مکان مناسب برای پناهجویان افغانستان باشد.

Leave a reply